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【W126R107W107 マメ知識 SEC・SEL・SE フューエルポンプリレー対策編】

【W126R107W107 マメ知識 SEC・SEL・SE フューエルポンプリレー対策編】

【W126R107W107 マメ知識 SEC・SEL・SE フューエルポンプリレー対策編】

フューエルポンプリレーですが、EGストールや始動不良の原因NO1かNO2位で、トラブルの多い電装部品です。
イグニションをオンにすると、接点が可動接触しフューエルポンプに指令を出しますが、この接点が問題のようです。
無接点リレーなどの対策品も出ていますので、理にかなっていると思います。
しかし、重要な部品にも拘わらず生産終了となっており、困ったものです。(>_<)
そこで弊社では、純正リレーを専門業者で分解O/Hして、内部を対策しています。
この対策により始動不良や、EGストールなどのリスクはかなり回避できます。
社外品のフューエルポンプリレーは対策施工不可です。
フューエルポンプリレーの隣はエアコンのリレーです。

ここで覚えておいて頂きたいのが、出先でエンジンがかからなくなったらまず何をするか。
イグニションをONにして、フューエルポンプが『ジーー』っと音が鳴っているかを確認です。右後ろのタイヤの内側にポンプはあります。
音がしていればリレーは正常でポンプに電源がいっている証拠です、そうなればEGに燃料は供給されているのではと判断できるので、点火系が悪くプラグに火が飛んでいないとおよそ判断できます。
ONで『ジーー』と音がしない場合は、ポンプに電源が行っていないかポンプが不良かの2択になります。
しかしまずこのリレーを疑いましょう。
頭をたたいたり、付けなおしたりしてみてください、接点不良程度のトラブルであればポンプに電源は供給され、EGは始動します。
何をしてもポンプに電源が行かない場合は、最終手段の荒業で、リレーを取外して端子の30番と87番を直結すると、リレーを介さず電源をポンプに送れます。
ただ直結するとイグニションのON,OFFに関わらず常にポンプに電源を送り続けますので、ご注意を!
ショートさせたりとのリスクもあるので、あくまでもご自身のご判断でよろしくお願いします。
結局、この様に心配していること自体が嫌と思います、リレーは対策しておけば一番良いということになりますね。

[W126R107W107 tips SEC · SEL · SE fuel pump relay measures ed.]

Fuel pump relay is the electrical components that has many troubles due to NO1 or NO2 position of EG stall and starting failure.
When you turn on the ignition, The contact will issue a command to the fuel pump by moving and contacting it, but this contact seems to be a problem. 
Since it has come out also measures products such as non-contact relay, I think that makes sense. 
However, it has become a production end in spite of the important parts, Sheesh. (> _ <) 
Therefore, Our company takes measure on the internal by decomposing and overhaul a genuine relay in a professional.
By this measures, the risk of such EG stall or start-up failure can be quite avoided. 
Fuel-pump relay of goods outside our company cannot achieves measures construction. 
Next to the fuel-pump relay is the air conditioner of the relay.

The point I would like you to remember is what to do first when it is no longer applied the engine on the go. 
Ignition is turned ON, and is a confirmation whether the fuel-pump is ringing sound "Jiiiiiiiiiii". Pump located on the inside of the tire of the right rear. 
If The pump makes the sound, it is the evidence that power supply is powered on the normal pump and the relay is right, If that happens it can be determined that EG being supplied with the fuel, the ignition system is not flying fire to bad plug about you can determine. 
If you do not want to sound as "Jiiiiiiii" is ON, pump or not the power is going to pump will be the failure of the 2-option. 
let's doubt this relay,and hit its head, please try to put again.
the power is supplied to the pump if the trouble is about contact failure, EG will start. 
If you do not go the power to pump doing, in Arawaza of last resort, and remove the relay to directly connect the 30 th and 87 th of the terminal, you can send your power without going through the relay to the pump. 
Just directly connected to when the ignition of ON, so you continue to send power to always pump regardless of the OFF, Beware! 
Since there is also a risk of the or short-circuit, thank you in the last of your own your decision. 
After all, itself is I think disgusting that you are concerned about in this manner, the relay it will be that good most if appropriate action.

【W126R107W107 マメ知識 SEC・SEL・SE フェールポンプリレー編】
【W126R107W107 マメ知識 SEC・SEL・SE フェールポンプリレー編】

※何故か隣のエアコンリレーはハーネス自体が逆についているようで、リレーも逆さについています。
【W126R107W107 マメ知識 SEC・SEL・SE フェールポンプリレー編】

90年(91年早卸)ベンツ560SEC 弊社デモカー

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